Úvod

Schůzka ve trojici učitel- rodič- žák už není v českých školách výjimečnou záležitostí. Prakticky na všech školách, na kterých byly trojúhelníky zavedeny, panuje spokojenost. A to i přes různé problémy, které musely být překonány.

Jak na schůzky ve trojici pohlížet? Jako setkání tří partnerů, kteří mají společný zájem, aby dítě ve škole dobře prosperovalo a aby bylo dlouhodobě motivováno k učení.

Největší problém je časová náročnost. Jednak si rodiče musí vyčlenit dvě odpoledne na návštěvu školy, ale především pro učitele to znamená (při pětadvaceti dětech ve třídě a dvaceti minutách na každého) asi 8 hodin věnovaných konzultacím (přinejmenším tři odpoledne). Pro učitele představuje časovou náročnost nejen samotná schůzka, ale i příprava na ni. Učitel se musí připravovat, o čem a jak bude hovořit, ideálně by měl i pomoci dětem se sebehodnocením. Mnohdy bude muset upravit výuku či prodělat školení, aby pak dokázal dát tripartitní schůzce efektivní obsah.